• تاریخ انتشار : // - 10:05
  • تعداد بازدید خبر : 78
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تاکید بازرس‎کل استان گیلان بر حمایت از سرمایه‌گذاران در یک برنامه زنده تلویزیونی/ دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان

بازرس‎کل استان گیلان در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی باید از سرمایه‌گذاران خوش‌نام حمایت صورت پذیرد. البته این به معنی آن نیست که نظارت صورت نپذیرد؛ چون سرمایه‌برها هیچ آورده‌ای برای استان ندارند.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان گیلان، احمد آقایی بازرس‌کل استان گیلان با حضور در برنامه زنده «دریچه» که همزمان از رادیو و تلویزیون سیمای مرکز گیلان پخش شد، وظایف و اختیارات سازمان بازرسی و عملکرد بازرسی کل استان گیلان را تشریح کرد.

بازرس‌کل استان گیلان ضمن تبریک سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: در اصل 174 قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین دستگاه نظارتی شکل گرفت که دو وظیفه اصلی نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین را بر عهده دارد.

وی با اشاره به این نکته که قانون‌گذار برای تصویب هر قانونی مصلحت، عدالت و انصاف را در نظر می‌گیرد، افزود: اگر ادعا داریم که کشور ما بر اساس شیوه حکومت‌داری امیر‌المومنین (ع) اداره می‌شود باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایشان در حکومت داری دو اصل مسئولیت‌پذیری و شفافیت در انجام کارها را مد نظر داشته‌اندکه این دو اصل بر اساس عدالت‌محوری و رضایت‌مندی شهروندان می‌باشد.

بازرس کل استان ادامه داد: در سازمان بازرسی دنبال این هستیم که هر قانونی اجرا می‌شود باید دو اصل عدالت محوری و رضایت مردم را شامل شود که این امر قطعاً رضایت خداوند را در بر می‌گیرد.

آقایی در مورد دغدغه‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در استان گیلان اظهار داشت: بخش خصوصی یک ظرفیت و فرصت است که باید از آن استفاده کرد. سرمایه‌گذاران بازوان پر توان دولت هستند. با استفاده از فرصت بخش خصوصی می‌توان محرومیت‌زدایی و فقرزدایی در استان انجام شود؛ پس باید در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد امنیت اقتصادی از سرمایه‌گذاران خوش‌نام حمایت صورت پذیرد. البته این به معنی آن نیست که نظارت صورت نپذیرد؛ چون سرمایه‌برها هیچ آورده‌ای برای استان ندارند.

بازرس کل استان گیلان گفت: مدیر باید قانون‌مدار و عدالت‌محور باشد و رضایت مردم از هر پست و مقامی برای او بالاتر باشد. قطعا بازرسی کل استان از این مدیر حمایت خواهد کرد، نه مدیر خسته و نا کارآمد. مدیر باید در میدان بوده و پاسخگو باشد نه اینکه خود از رسانه‌ها و مردم مطالبه‌گری کند.

وی ضمن اشاره به سامانه های الکترونیکی سازمان بازرسی کل کشور افزود : مردم و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.136.bazresi.ir و تلفن گویای 136 و یا مراجعه حضوری شکایات و اعلامات خود از دستگاه‌های اجرایی را مطرح کنند که کارشناسان زبده و متخصص در بازرسی کل به این شکایات رسیدگی خواهند کرد و شهروندان نیز می‌توانند نتایج بررسی‌ها را در همین سامانه مشاهده کنند.

آقایی با اشاره به بازرسی‌های سرزده در دوره جدید مدیریتی بازرسی کل استان گیلان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بازرسی کل استان که بر اساس گزارش‌ها و مطالبات مردمی صورت می‌گیرد بازرسی‌های سرزده از مراکز و دستگاه‌هایی است که مردم بیشتر با آن‌ها سر و کار دارند؛ مثل مراکز درمانی و شهرداری‌ها که این امر هم در راستای مطالبه‌گری مردم و جلب رضایت آن‌ها صورت می‌گیرد.

بازرس کل استان گیلان پس از شرکت در برنامه زنده دریچه، در محل کار مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان حاضر شد و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارکنان صدا و سیمای مرکز گیلان در بازتاب مشکلات و معضلات اجتماعی مردم در برنامه های مختلف صدا و سیما، ابراز امیدواری کرد این روند هم چنان ادامه داشته باشد.

آقایی در این دیدار کار بازرسی کل و صدا و سیما را در امر مطالبه‌گری یکسان دانست و افزود: نباید از ناملایمات و فشارهای خارجی در راستای مطالبه‌گری ترسید و باید در احقاق حق مردم استوار بود.

ربانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز ضمن قدردانی و تشکر از حضور بازرس کل استان گیلان در این مرکز، ضمن بیان دغدغه‌ها و مشکلات پیش‌رو در تولید برنامه‌های چالشی از حمایت‌های بازرسی کل استان از کارکنان و مدیران صدا و سیمای گیلان تقدیر کرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -